dimecres, 6 d’abril del 2011

Lassanya d'espinacs, gírgoles i soja

Ara que ve Setmana Santa i l'hort està ple d'espinacs hem d'aprofitar per fer receptes amb aquest ingredient. Aquesta vegada a la lassanya també hi vaig posar gírgoles, ja que els kits estan en plena producció i també la soja texturitzada per potenciar les proteïnes de la recepta. A més, el dia anterior vaig fer pizza i em va sobrar una mica de bacó i gambes pelades que també vaig afegir al farcit.


Ingredients:
- plaques de lassanya (jo utilitza les que ja venen precuinades)
- espinacs fets
- gírgoles
- sofregit (és de quan vaig fer conserva a l'estiu de tomàquet i ceba)
- una mica de bacó i gambes pelades (opcional)
- soja texturitzada
- all, julivert, sal i pebre
- una cullerada de maizena, llet i nou moscada per fer la bexamel
- formatge ratllat

Posem les plaques de lassanya amb aigua calenta en un recipient (tal com diuen les instruccions de l'envàs). També posem una mica de soja texturitzada en un bol amb el doble d'aigua perquè s'hidrati.
Fregim les gírgoles tallades a trossos petits amb una mica d'all i julivert. Afegim a la paella el bacó i les gambes pelades. Quan està saltejat hi afegim els espinacs preparats (bullits i escorreguts). Donem uns tombs i continuem afegint la soja texturitzada. Després hi afegeixo el pot de conserva de sofregit. Salpebrem al gust. I deixem tots els ingredients coent-se junts uns 5 minuts.



Per altra banda fem la bexamel amb una cullerada de maizena (o de farina) i llet fins que agafi l'espessor desitjat i una mica de nou moscada.
Per montar el plat es posa en una safata de forn les plaques de lassanya una al costat de l'altra. Sobre es posa la meitat del farcit. Es torna a repetir l'operació i s'acaba amb una altra capa de plaques. Damunt es tira la bexamel i el formatge ratllat i es posa al forn fins que quedi gratinat.


És un plat deliciós!! Hi ha 3 dies a la setmana que m'he de quedar a la feina i menjar de "tuper". Llavors el que faig és posar cada ració en un "tuper" i al congelador. Així al matí, abans de soritr de casa agafa el "tuper" que més m'apeteix i quan es descongela queda igual de bo!

4 comentaris:

  1. La lassanya amb espinacs es molt bona, no ompla tant com la de carn i amb les girgoles encara deu ser més bona. Tinc que tastar la soia texturitzada, potser per començar fer hamburguesses.
    Els productes de la paellita pal domingo si no els vols comprar on line, es poden adquirir en algunes botigues, et passo el enllaç amb el llistat: http://www.lapaellita.com/es/la-paellita-pal-domingo/puntos-de-venta-exclusivos/71
    Petons.

    ResponElimina
  2. M'encanta la lassanya d'espinacs! Amb tot el que hi has posat ha de ser de luxe!

    ResponElimina
  3. Pues has montado un plato bien sano y bien rico me gusta la lasaña con espinacas.
    Saludos

    ResponElimina
  4. Aquesta lasanya d’espinacs amb aquets acompanyaments ha d’estar deliciosa
    Petonets

    ResponElimina