dilluns, 4 d’abril de 2011

La soja texturitzada

Avui us vull ensenyar un ingredient que he descobert fa poquet i que estic encantada amb ell: la soja texturitzada. 
Ja fa un temps que cada vegada més miro el què compro i el què menjo. M'agrada que sigui el més saludable possible. Una amiga em va parlar d'aquest producte i ara el poso a moltes de les receptes que faig: amb els macarrons, amb cigrons... ja que és un aliment amb un concentrat de proteïna vegetal de molta qualitat.
Visualment, la soja texturitzada imita fàcilment a la carn i com no té quasi sabor admet qualsevol condiment (jo normalment la poso al sofregit).
Com s'utilitza? Posarem un parell de cullerades soperes de soja per persona en un bol i la deixarem hidratar-se amb el doble d'aigua durant uns 10 minuts. És molt fàcil!!

La podeu trobar en diferents formats: més grossa o més fina. Personalment prefereixo la més fina perquè s'hidrata més ràpid.


Així queda la soja un cop hidratada i quan la poses al sofregit, agafa el color vermellós o marronós.
Nota:
- Les proteïnes amb un valor biològic més alt són els ous, seguides de les proteïnes de la carn i el peix i després els làctics. Es considera que les proteïnes d'origen animal són més completes que les d'origen vegetal. Per a que les proteïnes vegetals siguin completes han de barrejar-se entre si. Per exemple: una llegum (llenties) + un cereal (arròs). 
- Tot i això no s'ha d'abusar de les proteïnes animals ja que es pensa que contenen major número de toxines i productes de "desfet" procedents del metabolisme cel·lular dels animals. Això pot comportar el risc de certes malalties. (I que consti que jo sóc molt carnívora!)


2 comentaris:

  1. No la he fet servir mai, però m'imagino que tot es començar. Gràcies per informar-nos.
    Petons.

    ResponElimina
  2. M'agrada provar productes nous. Jo ho compro en les herboristeries-dietistes. Abans els macarrons empre els feia amb carn picada i ara utilitzo la soja

    ResponElimina