dimecres, 25 de maig del 2011

2n intent: fem un contraatac!

La maceració d'all és més aviat per prevenir, però en cas d'atac fort de pugó he llegit que s'ha de ruixar les plantes amb sabó potàssic al 5%, procurant mullar bé les fulles per sota.
Com que no tenia ni idea del que era el sabó potàssic també ho he buscat a internet. És que què faríem sense ell??

Aquest sabó actúa per contacte sobre els insectes que no tenen closca, els asseca el cos i moren. S'ha de ser una mica constant de vegades però per contra té l'avantatge de ser ecològic i de no tenir "termini de seguretat" com d'altres fitosanitaris. Tan sols cal rentar l'hortalissa i al plat.


On trobar-lo: Es pot fer a casa, se se'n sap fer; i és un sistema per a reciclar l'oli de cuina usat. 
Com que és el meu cas, també el pots trobar al Mercadona en la presentació que apareix a la fotografia. El trobareu a la secció de lleva-taques i tints per a la roba.
Existeixen al mercat d'altres marques però el del Mercadona va de conya i el seu preu és de només 1,30 €. 
Com preparar-lo: El sabó és pastós, com ara la mel bona quan se solidifica una mica. Se n'agafa una cullera de sopa i es dissol en un got d'aigua ben calenta, com més calenta millor. Es deixa refredar i s'hi afegeix un litre d'aigua al polvoritzador.
Per als que s'estimin més les proporcions, serien del 5 al 10%.

Com aplicar-lo: Preferentment és millor no fer-ho a ple sol, hi ha companys que han assegurat que algunes fulles se'ls havien cremat i en culpaven el sabó. Per si de cas, fer-ho a primera hora del matí o a última de la nit i mirar sempre de mullar les fulles per davant i per darrera.
De vegades cal ser constant i repetir-ne l'aplicació al cap d'un parell de dies. Però és efectiu 100%.
 

(Font: Picarona i el seu hortet)

10 comentaris:

  1. Hola Silvia pásate por mi blog y recoge un premio el que mas te guste. Un beso

    ResponElimina
  2. Es genial això.. gràcies per compartir. Al mercadona que vaig. Salutacions. montse.

    ResponElimina
  3. Silvia, espero que el purgo marxi aviat!!!
    Un petonas
    Sònia (Encontrar la felicidad en los pequeños detalles)

    ResponElimina
  4. Espero que tinguis sort amb aquests animalons tan antipàtics.
    Petons.

    ResponElimina
  5. animo tu puedes con ellos
    peto
    miquel

    ResponElimina
  6. Òstres, amb lo petits que són i el mal que fan. Algunes vegades a casa també hem tingut plaga de pugó i jo he recorregut als productes químics que, a vegades, acaben fent malbé la planta. M'anoto la teva recomanació però espero no haver-hi de recórrer. Aquest estiu tinc un hortet preciós i una plaga d'aquestes me'l faria malbé... Molta sort amb les teves plantetes!

    Petons!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  7. A mi se´m fa als geranis...vaja, vaja amb el Mercadona; no m´ho hauria imaginat.

    ResponElimina
  8. Molt interesant, a veure si me'n recordo quan ens ataqui el maleit pugó.

    ResponElimina
  9. Com ha acabat el pugó? Jo cada any en tinc plaga a les heures i no hi ha manera... ho he provat tot: aigua d'all, concentrat d'ortiga (vaig bullir 2 litres d'aigua amb moltes fulles d'ortiga i res), productes químics, marietes (no en trobo massa, però). L'última que m'han dit és posar pells de carbassó, les formigues l'odien i s'emporten el pugó (de fet, el pugó sol no es reprodueix tan ràpid, sinó que són les formigues les encarregades de fer-lo pasturar).

    ResponElimina
  10. Hola!

    Acabo de descobrir el teu bloc i m'encanta. Aquest any estic intentant cultivar 4 verduretes al jardí. De moment els meus principals mal de caps són els cargols, els llimacs i la falta de sol!

    Encantada d'haver-te trobat!

    Irma

    ResponElimina