dimecres, 11 de gener del 2012

Entrants del sopar de cap d'any 2

Continuem amb altres dels entrants que vaig fer la nit de cap d'any. 
Per una banda us presento una crema de carabassa amb cruixents de pernil i formatge, i d'altra banda unes tartaletes variades.

Crema de carabassa amb cruixents de pernil i formatge:
Com que era com una "tapa" ho vaig presentar en una copeta petita on hi cabien 4 cullerades.

 Vaig aprofitar la copa per penjar amb una mini agulla d'estendre la roba amb motius nadalencs una fotografia de cadascú per tal que tothom sabés on s'havia de seure. Va quedar molt original i a tothom li va fer molta gràcia.
 Vaig fer una recepta de crema de carabassa molt simple. Només portava carabassa, ceba i una mica de crema de llet, sal i prebre. Vaig posar el pernil salat i el formatge al forn amb una altra safata a sobre per tal de fer un cruixent. Després ho vaig trencar a trossets i els vaig posar per sobre la crema.
Em sembla que als amics els hi va "saber a poco" perquè estava boníssima.

Ja que parlo de cremes de carabassa, us volia recomanar la crema de la Roser, de Trifàsic de Baileys. Vaig trobar molt encertat la barreja amb mascarpone. Roser, aquesta me l'anoto i la propera la faré al teu estil. A casa ens encanta!

Tartaletes variades:
És un dels entrants més vistoses, que més ens agraden i que baixen més bé (amb dues mossegades ja els tens a baix).
Les tartaletes que vaig fer van ser les següents:
- Tartaleta de formatges amb nous i raïm: vaig treure la recepta del blog de la Dolors
- Tartaleta de ceba caramelitzada amb formatge de cabra i  melmelada de tomàquet: aquesta ja la vaig fer fa un temps
- Tartaleta de paté de gírgoles amb melmelada de carabassó: us deixo l'enllaç del meu paté de gírgoles. La melmelada de carabassó també la vaig fer jo a l'estiu, però encara no l'he penjat.
- Tartaleta de bacó, crema de llet i formatge ratllat: també del blog de la Dolors

Tot estava deliciós!

11 comentaris:

  1. Bon any nou Silvia.
    M'ha agradat molt la idea de posar la foto a cada plat per tal de que cadascú sàpiga on va. I els aparitius fan molt bona cara tots.
    Petonets
    MAR, de El que no mata engreixa

    ResponElimina
  2. Tiene todo un aspecto buenísimo! y la mesa muy bien presentada lo de la foto es todo un detalle! buen año wapa.

    ResponElimina
  3. Hola Silvia. Primer de tot Bon Any!
    Quin soparet que vas organitzar! Et deu pasar com a mi. Els hi fas un any i com ho fas bé, ja queda instaurat per sempre,jaja
    Petonets.

    ResponElimina
  4. Quina taula més preciosa!M'apunto el detall de la foto i les idees d'aquests entrants!

    ResponElimina
  5. Bon any Silvia!!! Quina taula mes maca!!! M'ha encantat el detallet de la foto!!!
    Uns entrants bonissims i super ben presentats!!! Una delicia!!!
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  6. M'encanten els sopars a base de tapes. Porten molta feina de preparar, però tenen l'èxit assegurat ;)

    ResponElimina
  7. Silvia, eso si que es un " bon supar ", y como te lo has currado de bien, por que faena tiene.
    Petons.

    ResponElimina
  8. Acabar així l'any és de luxe, eh? Aquests sopars plens de detallets són els que més m'agraden, molt xulo lo de la foto!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  9. Em ve salivera! I la taula preciosa.

    ResponElimina
  10. Hola, Bon Any!
    La crema ha d'estar boníssima i de les tartaletes no sabria quina escollir.
    Això del detall de la foto és molt original. Em quedo amb la idea.
    petons

    ResponElimina