dijous, 7 d’abril del 2011

Les maduixeres de l'hort

L'altre dia remenant les maduixeres vaig descobrir les primeres flors! i m'ha fet molta il·lusió! si, si... és que són molt bones les maduixes!! 
Aquí deixo les primeres fotos i esperem que aviat comencin a florir la resta i a donar els seus fruits...






La maudixa es pot consumir de moltes maneres: a més de consumir-se fresca, poden ser congelades, en conserves com la confitura, o assecades per a ser posades en cereals d'esmorzar o barres. Són molt populars en productes lactis, gelats, batuts i iogurts. Se'n fa el pastís de maduixots...


Una curiositat que vaig llegir l'altre dia és que el fruit que coneixem com a maduixa, és en realitat un "engrossament" de la flor, sent els puntets que hi ha sobre d'ella els autèntics fruits. I a més produeix brots nous cada any!!



Les maduixes tenen moltes propietats: 

Si prenem una infusió diària de les fulles de la maduixera ens ajudaran a prevenir i eliminar l'excès d'àcid úric, per això són molt interessants pel tractament de la gota, l'obessitat i l'artritis. Tenen components diurètics molt útils per l'eliminació dels líquids sobrants de l'organisme. Les maduixes també tenen molts components antiinflamatoris.
- El maduixot té molta vitamina C i vitamina A. És molt interessant en les dietes depuratives.
A més, també té usos a nivell extern, és a dir, per aplicar sobre la pell. Poden utilitzar-se com a dentrífic natural ja que mantenen la boca neta i eviten la formació de sarro, i protegeixen contra la càries i la gingivitis.



Us deixo una recepta per fer una mascarilla de maduixes contra l'acné:


Ingredients:
- 3 maduixots grans
- 1 cullerada de mel
- 1 cullerada de nata dolça


Es xafen les maduixes. S'hi barreja la mel. S'afegeix la nata dolça i es remena fins que es forma una massa homogènia.
Es posa sobre el cutis una capa fina d'aquesta mascarilla i es deixa actuar durant 30 minuts. Després es neteja amb aigua freda.


- I a més a més són afrodisíaques!!

9 comentaris:

  1. M'encanta aquest remei per a l'acnè! El provaré amb un parell d'adolescents que volten per casa! I ara, a esperar les maduixetes!

    ResponElimina
  2. M'assalta un dubte i com que veig a les fotos que tens unes maduixeres precioses et pregunto:
    les tens en un lloc ombrívol?
    És que l'any passat les vaig plantar en un lloc molt assoleiat i vaig collir maduixes però no gaires.

    ResponElimina
  3. No sabia lo del acne, però com que a casa ja no tinc adolescents, millor ens les mengem
    Petonets

    ResponElimina
  4. SILVIA ..QUE BONITAS LAS TIENES YA ..dentro de nada con fresas ..las mias las acabo de replantar ..aqui se estropean mucho en invierno y es preferible sacarlas y ponerlas en cajones fuera de los temporales ..besos MARIMI

    ResponElimina
  5. Quines plantes mes boniques. Els maduixots m'agraden molt, no necesiten res mes perque m'els mengi que rentar-los.
    Petons.

    ResponElimina
  6. Hola, m'ha agradat aquest remei contra l'acné. Quin a casualitat, ahir vaig penjar un article al meu bloc que també parlava de les propietats de les maduixes.
    Un plaer coneixe't!

    ResponElimina
  7. Hola Rafel, la temperatura òptima per les maduixeres és de 10-13ºC a la nit i de 18-22ºC durant el dia. Per això amb els bats de sol pateixen una mica. És una planta que prefereix una mica de sombra i bastant aigua. Sort!

    ResponElimina
  8. Quina sort poder gaudir de fruites i verdures directament del hort.
    Un petonet

    ResponElimina
  9. Hola hortalans /es

    Només comentar-vos d'un petit consell, que a mi m'ha anat molt bé. Jo prèviament alhora de preparar la terra per plantar les maduixeres ben adobada amb matèria organica i ben treballada, faig una rassa ample i al cim del turonet i planto les maduixeres de manera que quan es reguen l'aigua no toqui a la planta, només a l'arrel, i perque aguanti la frescada de la terra a tot vol de la planta hi poso pinassa , que a més no embruten les maduixes de terra quan plou, i les protegeix.

    Salutacions Joan

    ResponElimina