dimarts, 19 de juliol del 2011

Els carabassons del meu hort


Ara fa dies que no us parlo del meu hort. La veritat és que fa força goig i sobretot ara que ja em comença a donar molts fruits.
Primer van ser les maduixes, després les mongetes i ara ja cullo albergínies, carabassons i algun tomàquet. 


No sabia si dels carabassons en faria res perquè ja us vaig explicar que van agafar una plaga de pugons. Però els remeis casolans van anar molt bé i amb només dos carabassons que vaig plantar ja he collit força fruit. 


Els primers carabassons que vaig collir, quina gràcia! eren tots boteruts i amorfes (sense forma definida), però em van dir que això era normal i que els següents que em naixerien ja tindrien una forma millor. I així va ser. Us deixo un parell de fotos perquè vegeu la diferència.


Però, ara, després de passar la plaga, les plantes s'ha fet molt grans i guapes i fan una flor groga que m'encanta! Llàstima que les fulles, quan les toques, piquen una mica a la pell i després sempre he d'anar corrent a rentar-me els braços.



Doncs bé, els carabassons són molt utilitzats en les dietes de règim perquè no contenen gairebé grassa però sí una gran quantitat d'aigua.


A més tenen vitamines (C i B), àcid fòlic, minerals (com potassi, magnesi, ferro...), proteïnes... 





Per tot això té grans beneficis per a la salut, com per exemple pel sistema immunològic, pels ossos, músculs i sistema nerviós i a més és laxant.

Aquesta tarda em poso a cuinar-los i demà us explico el què n'ha sortit d'aquests carabassons!


10 comentaris:

  1. Quin luxe de carbassons!!! Jo en vaig recollir l'altre dia i en vaig fer melmelada, he de publicar la recepta!!! Es bonissima!!!
    Un petonet
    Sònia

    ResponElimina
  2. Que macos , la flor també es menja es una delicatessen ,no la has testat mai! un petó maca!

    ResponElimina
  3. quina delicia d'hort.. i de carabassons... fins i tot els buturuts-m'agrada aquesta paraula--
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. Bona tarda Silvia, has de provarla ja veuras que maravella! jo las faig també fregides peró amb farina de Tempura, fas la barreja amb aigua molt freda que quedin ben cruixents y amb una mica de sal especiada! o sal y pebre! bonísimes!que vagi de gust , un petó maca!

    ResponElimina
  5. disfruta tu que puedes de estos calabacines del huerto y a mi me encanta las flores en tempura una gozada
    petons
    miquel

    ResponElimina
  6. Hola Silvia!!! He estado cotilleando por aqui y me gusta mucho lo que veo, asi que me quedo de seguidora!!! Yo también tengo un huerto, bueno, un mini huerto de 40 m2. Este parece el año del calabacín, porque no veas que forma de producir!! Si curioseas por mi blog, verás que casi parece un monográfico de los calabacines: rellenos de un montón de cosas, en cremas, en mermelada y hasta un helado!!! Ya no sé que hacer con tantos!!!
    Petonets

    ResponElimina
  7. Quina il.lusió veure com surten de teu propi hort i també que el remei que els hi poses acaben per curar-los malgrat que surtin boteruts.

    Donen tant de joc...

    ResponElimina
  8. No hi ha res més gratificant que poder gaudir de l'hort a casa!! les flors de carbassó són una delícia!!
    Molts petonetsss

    ResponElimina
  9. No se si sabrás que esas flores cocinadas están de rechupete...aunque realmente su sabor es a calabacín, jejeje, haz la prueba con harina de tempura y verás....
    Espero que la cosecha sea abundante para que puedas hacer esa rica cremita de calabacín...yo también la hago muchísimo...me encanta!!

    Un saludo!!!

    ResponElimina
  10. Silvia,
    Quin goig de carbassons! Ha de ser molt gratificant tenir un hort, veritat?
    Les flors del carbassó no es poden aprofitar? Em sembla recordar alguna recepta de flors de carbassó farcides.
    Salutacions.
    :)

    ResponElimina